Niagara Falls - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Harrisburg, Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

17 September 2014 | Verenigde Staten, Harrisburg

Om een uur of 2 waren we in Niagara Falls, te weten aan de Amerikaanse kant... je hebt namelijk aan beide zijden (VS en Canada) een plaats die Niagara Falls heet.
Daar hebben we als geplaned de tour met de "Maid of the mist " gedaan. Dan vaar je, helemaal ingepakt in een plastic jasje, met een boot tot onder de watervallen. Er is dus om te beginnen een "kleinere" Amerikaanse waterval. Als je, zoals Riekie, dat niet weet, en al onder de indruk bent op die boot van deze waterval, de hoek om vaart en de Canadese waterval plotseling ziet is het een formidabel indrukwekkend gezicht! Ik zal een foto toevoegen, maar eigenlijk is dit (net als bijvoorbeeld de Grand Canyon) niet op foto of film te vatten.

Daarna de grens over naar Canada. Stelt niets voor, even paspoort laten zien en zeggen wat je komt doen. Toen rechtstreeks naar ons hotel "Embassy Suites". Op de 40ste (!) verdieping met een fantastisch uitzicht vanaf hier op beide watervallen. Uitzicht waanzinnig, zeker als s'avonds de verlichting aan gaat! De hele avond zitten kijken voor het raam.

Verder is Niagara Falls, aan zowel VS als Canada zijde een grote kermis, goktent, pretpark en vreetschuur! De watervallen maken alles goed.

Ik zal nog proberen wat foto's bij te plaatsen, maar dat lukt niet altijd even goed.

Inmiddels hebben we ook weer een mooie tocht naar Harrisburg achter de rug en zitten in ons laatste b&b.
Morgen tocht naar Gettysburg (burgeroorlog) en Amish County.

Laatste dagen lekker gegeten bij de ketens Applebbee's, Cheesecake Factory en TGI Fridays; aanraders!

Groet,
Riekie en Piet

• 17 September 2014 - 07:19

Sanne:

Het ziet er prachtig uit! En wat een luxe om zo'n uitzicht te hebben.
    Gettysburg lijkt mij ook heel bijzonder.

Geniet er nog van!

• 17 September 2014 - 14:05

Esther:

Ik kan me ma haar reactie wel een beetje voorstellen geloof ik! Moet prachtig zijn.
    Vergeet je niet een cdtje te kopen bij het infocenter voor in de auto, zodat het net is alsof de oorlog zich in de auto afspeelt? Als dat nog steeds kan tenminste.

Veel plezier!

• 17 September 2014 - 20:21

Robbertlauwen:

Ben het helemaal met esther eens!!!