Twee dagen Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Twee dagen Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Twee dagen Washington

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

01 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Twee dagen Washington.Hoe doe je dat verstandig? Zeker als de vooruitzichten 30 graden + zijn.
Ik had besloten voor de hop on - hop off. bus. Dat werkte perfect eigenlijk. Je koopt een kaartje voor twee dagen en kunt zo via verschillende routes je door Washington laten rijden. Erg leuk. Zeker als je op het open bovendeks gaat zitten. In die twee dagen de belangrijkste dingen bezocht; library of congres, Capitool, De Mall met de oorlogsmonumenten en Lincoln Memorial.
Op zondag weer terug, we rijden dan met de auto naar een metro station met grote parkeerplaats. Gratis omdat het weekeind is, en gaan dan met Metro de stad in.
Op zondag nog naar White House, Arlington en National Gallery of Art. Daarna zaten we weer op het bovendeks, maar vonden we het op gegeven moment toch te warm.....dan maar naar beneden in de airco benedenverdieping!
Bij terugkomst zien we dat de Max temperatuur vandaag 36 graden was!
Morgen naar het noorden!

• 01 September 2014 - 09:13

Ria Aerts:

Jullie hebben inderdaad veel gezien in Washington. Echt vakantie !
    Geniet maar lekker ! Groetjes

• 01 September 2014 - 11:01

Anne-marie:

Ondanks het gebruik van de bus en metro hebben jullie toch nog veel gelopen blijkbaar.Hou vol hè Riekie! !! Met deze temperaturen is dat op zich al hard werken.
    Groetjessss

• 02 September 2014 - 13:55

Esther:

Ah ik heb jullie ontdekt in mijn spam in de mail. Klinkt al goed allemaal, veel plezier nog (en niet te veel avontuur meer). Groetjes, Esther