Bezoek aan oude steden - Reisverslag uit Nakonde, Zambia van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Bezoek aan oude steden - Reisverslag uit Nakonde, Zambia van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Bezoek aan oude steden

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

10 November 2012 | Zambia, Nakonde

Vandaag en gisteren zijn we de geschiedenis van Thailand ingedoken. Sukhothai en Si Chanatchalai zijn ruïnes van de oude hoofdsteden van Thailand. Veel tempelruines bij elkaar in het bos. Dat hebben wij in Sukhothai met de fiets gedaan die je hier voor 50 Bath (jawel € 1,25) voor een hele dag kunt huren. Je krijgt dan natuurlijk geen gloednieuwe E-bike zoals Riekie gewend is, maar op deze oude karretjes is het goed te doen! (Zie foto...) De temperatuur loopt in de loop van de ochtend wel op maar in de schaduw onder de bomen is het lekker om dit uitgestrekte park te verkennen op de fiets.
Vandaag zijn we via een andere oude stad; Kampaeng Pet aangekomen in Nakon Sawan. We liepen hier een shopping mall in, en dan merk je dat we buiten de bekende toeristenplaatsen zitten. We waren als zeldzame "Farang" (buitenlander) bijna een bezienswaardigheid!
Dadelijk dineren op het dakterras-restaurant van ons 4 sterren restaurant hotel voor 1300 Bath.....als jullie al weten hoeveel 50 Bath is kun je begrijpen dat dit weer een behoorlijke aanslag op onze beurs is...
Morgen richting Kao Yai national park, weer de jungle in. Tot horens.

• 10 November 2012 - 13:07

Anneke:

Hoi familieleden,
    ik weet niet hoeveel 50 bath is!Geniet ze nog verder!
    Anneke

• 10 November 2012 - 13:44

Esther:

Anneke, dan heb je niet goed gelezen! Maar zo te horen is alles wel weer naar wens! Wat betreft die fietsen; die dwingen je mooi om een tempootje lager te zijn met deze temperaturen!Groet, Esther
    ps: Praatje is redelijk naar tevredenheid gegaan!

• 11 November 2012 - 20:11

Helen Finders:

Nog veel plezier daar!

• 12 November 2012 - 08:26

Siem:

Hoi Riekie & Piet,

Jullie verhalen zijn leuk om te lezen. Nog veel vakantie plezier.

Groet Siem