Apen , en apen, 'n varaan of was het een leguaan? - Reisverslag uit Nakonde, Zambia van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Apen , en apen, 'n varaan of was het een leguaan? - Reisverslag uit Nakonde, Zambia van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Apen , en apen, 'n varaan of was het een leguaan?

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

12 November 2012 | Zambia, Nakonde

Gisteren van Nakon Sawan richting Kao Yai NP. Dan kom je voorbij Lop Buri. Deze stad is bekend van een orde brutale apen welke in een van de plaatselijke oude tempels leeft. (Zie foto). Ik dacht alles goed weg gestopt te hebben, bleek een van die beesten toch in staat mijn flesje water uit mijn broekzak te trekken. Die apen worden keurig door de plaatselijke bevolking als attractie verzorgt voor de toeristen. Er is niet veel meer te beleven dan misschien de authentieke zondagsmarkt waar we toevallig terecht kwamen. Zo authentiek dat Riekie soms spotaan de riebers kreeg van wat ze zag en rook...
Nadat we gisteren in Kao Yai Garden Lodge aangekomen zijn hebben we vandaag hele dag met onze chauffeur door het park gereden. Wel veel apen en herten maar geen olifanten. Als goedmaker op het laatst wel twee varanen (volgens Riekie) van 2,5 tot 3 meter lang midden op de weg!

• 12 November 2012 - 10:11

Anne-mare:

Ha,wat een belevenissen weer!
    Is de tempratuur goed vol te houden? En hoe gaat het met eten? Krijgt Riekie nog niet de riebers in haar buik van al dat vurige eten?

Piet, het thema 'Sint is op vakantie' krijgt hier nog een staartje. We zijn sterk geïnspreerd door jouw belevenissen en verwachten jou nu óp een olifant op 5 december!!!!

groetjes Anne-Marie

• 12 November 2012 - 16:11

Esther:

Nou klinkt toch goed! Echt wilde apen en varanen! Olifanten zien ze maar eens in de zoveel maanden, maar wie weet wordt het nog een keer jullie lucky day als jullie morgen weer gaan tenminste. Ook nog een waterval gezien? Op de campsites en parkeerplaatsen zitten ook vaak wel beesten (plus mensen die er al omheen staan, dat scheelt zoekwerk).

Nou binnenkort lekker naar zon zee en strand en een paar dagen op dezelfde plke blijven, dat zal ook wel weer eens lekker zijn!

Groetjes!

• 12 November 2012 - 18:58

Ria Aerts:

het klinkt jullie alles al zo gewoon. jullie hebben een. Goede reisleider !!
    ik ben benieuwd naar alle foto's !!
    Groetjes