In Finger Lake District, Up State New York - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu In Finger Lake District, Up State New York - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

In Finger Lake District, Up State New York

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

14 September 2014 | Verenigde Staten, Watkins Glen

We zijn al voor de tweede nacht in een b&b in Watkins Glen. (zie foto) Dit plaatsje is bekend van twee dingen; het racecircuit en de "Gorge". Met de "Gorge" hebben we ons vandaag bezig gehouden. Dit is een prachtige kloof met ontelbare watervallen, potholes en stroomversnellingen. Je kunt je met een shuttlebus naar boven laten brengen en dan de ca. 800 (!) trappen naar beneden lopen. Prachtige wandeling, zeker nu de zon ook weer schijnt. (zie foto)

Finger Lake district is een gebied met glooiende heuvels met daartussen een aantal langwerpige (fingers) meren. Erg mooi gebied. Veel landbouw en zelfs wijngaarden. We kwamen er tot onze verbazing ook al enkele "Amish"karretjes tegen.

Morgen weer een waterval.......Niagara!

• 16 September 2014 - 17:53

Anne-Marie:

Aaahh, Niagara, spektakel dus! Mooie foto's maken hoor!!