Karatu, Nmo Tam Bu en Masai - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Karatu, Nmo Tam Bu en Masai - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Karatu, Nmo Tam Bu en Masai

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

12 September 2016 | Tanzania, Karatu

Karatu, Nmo Tam Bu en masai.
Vandaag een bezoek aan typisch plattelandsdorpje genaamd Nmo Tam Bu. Wandeling door het dorp met inzicht in hoe de mensen hier leven en werken. Voornamelijk land en tuignbouw in de grond die erg vruchtbaar is. Ook voldoende water beschikbaar voor bevloeiing. Ook mogelijkheid om in huisjes te kijken. Alles bij elkaar toch erg armoedig voor onze begrippen.
Speciaal is wel een bezoek aan een bananenplantage met uitleg over de groei en de oogst.

Vervolgens een bezoek aan een Masaidorp, een halfuurtje verder weg op de vlakte. Masai leven uitsluitend van veehouderij die ze vrij op de vlakte laten grazen. We worden, na betaling van USD 20 p.p. verwelkomd met een indrukwekkende dans door de masaikrijgers. Daarna bezichtiging van de armoedige hut en het kleuterschooltje. Ook al is een groot gedeelte opgezet voor de toeristen, dan blijft het nog indrukwekkend hoe deze mensen leven. Bovendien levert het mooie plaatjes en film op! Nu even rust wat ik gebruik om deze verslagen te schrijven.

• 12 September 2016 - 18:35

Robbert:

Ik doe ook wel een dansje voor 20 usd! Hang maar wat peperkoek op!!

• 12 September 2016 - 18:50

Ria:

Inderdaad een hele andere wereld ! Zo draag je ook nog een steentje bij ! Grtjs

• 13 September 2016 - 13:19

Esther:

Waar en wanneer je kan gewoon extra safaritrips zien te regelen hoor! Mocht Kras het een beetje af laten weten. ;)