Serengeti - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Serengeti - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

18 September 2016 | Tanzania, Karatu

Serengeti
Om naar Serengeti te komen rijden we eerst door de Ngongoro conservation area. Over de rand van de krater.....niks te zien in het begin, mist! Maar we zitten ook op meer dan 2000 meter hoogte. Een half uurtje verder lukt het wel, een prachtig uitzicht in de krater. Overmorgen gaan we afdalen. Nu eerst een hobbelrit van een paar uur richting Serengeti.
Serengeti maakt zijn belofte helemaal waar! Leeuwen, Luipaard en zelfs luipaard, over de olifanten, buffels, zebra's etc. praten we maar niet meer.
Aan het einde van de rit komen we aan bij onze lodge; Ikoma tenten camp, een verzameling tenten midden in de wildernis. Wel met douche en toiletgelegenheid!
In de avond een gezamenlijk diner in het "tenten" restaurant. Begint het ook nog te onweren en regenen, speciaal hier voor deze tijd van het jaar! Dus in de regen in het donker, onder begeleiding van een bewaker met groot geweer, terug naar de tent. Slapen tussen de geluiden van hyena's en leeuwen.

Donderdag leeuwendag!
Vandaag hele dag Serengeti. Het begon met zon 100 nijlpaarden naast en op elkaar in een poel gevuld met modder en hun eigen....juist!
Daarna leeuwen en nog eens leeuwen. Tot op een bepaald moment een tiental leeuwen op de weg met ons en 2 andere landrovers er achter. Leeuwen met hun welpen keurig op de weg lopend met gevolg dat het aantal landrovers snel meer dan twintig was. Bizar!
In de avond als apotheose een game drive in het donker. Opwindend; hyena's, Bush baby's etc. Nooit geweten dat er een soort " Afrikaanse kangoeroe" bestond!

Vrijdag: weer door de Serengeti naar volgende bestemming. Vooral een reisdag, maar in de morgen ook weer dwars door Serengeti met de nodige stops om de dieren te bekijken. Mooiste spot was wel troep leeuwen welke aan het "uitbuiken" waren van het half oppeuzelen van een volwassen zebra! Na een lange reis kwamen we weer aan bij een " tented camp".
Een " tented camp" is een verzameling tenten ieder onder zijn eigen rieten afdak midden in de wildernis. Electra van 18.00 tot 23.00 en 6 tot 9. Geen WiFi en apparaten centraal opladen in de restaurant/bar.
S,avonds inslapen bij de geluiden van de wildernis....dat kan van alles zijn!
Morgen NgoroNgoro krater!