Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Phú Thiết, Vietnam van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Phú Thiết, Vietnam van Piet en Riekie Lauwen - WaarBenJij.nu

Verder naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Piet en Riekie Lauwen

09 April 2019 | Vietnam, Phú Thiết

Vandaag weer verder naar het zuiden. Met veel tussenstops naar een prachtig 5 sterren resort waar we 2 nachten blijven. Prachtige bungalow met uitzicht op zee en 2 zwembaden. Prachtige badkamer compleet met buitendouche! Ook komen er twee bedienden s'avonds je bed klaarmaken. Of ze straks ook nog komen om je in te stoppen met een nachtzoentje wacht ik nog even af.

De tocht was leuk met veel stops onderweg bij baaien en vissersdorpjes met duizenden bootjes op zee. Ook stop bij een groot wit zandduin en een soort kloof waar witte en rode afzettingen te zien waren.

Nog wat weetjes hoe iets gaat in Vietnam:

Electra
Bijna overal is de elektriciteitsvoorziening in Vietnam bovengronds. Zelfs in een grote stad als Nha Trang. Dit leidt tot een wirwar van kabels in alle straten zoals op de foto.
Wandcontactdozen in de hotels zijn allemaal compatibel met die bij ons. Dat is wel gemakkelijk. Zie de foto.

Ontbijt
Bij ontbijt kun je altijd kiezen tussen Europees of Vietnamees. Dat vietnamees is dan net als bij de lunch en diner weer minimaal een 6 tal gerechten! Ze eten hier de hele dag hetzelfde!